Vragen en antwoorden Maximus

12 maart 2021

Beste ATV-ers,

De komende paar weken zullen we heel veel met jullie communiceren over de nieuwe tennisschool, Maximus Tennis, die bij ons vanaf dit seizoen de tennislessen zal gaan verzorgen. Schroom vooral niet om vragen te stellen. Denk maar zo, je bent vast niet de enige met die vraag, en wellicht dat wij als bestuur ook eens iets over het hoofd zien.

In deze mail vinden jullie informatie over de tennislessen voor aankomend seizoen. We hebben de belangrijkste vragen en antwoorden voor jullie onder elkaar gezet. Specifiek voor de junioren t/m 12 jaar gaan we dit jaar het all-in abonnement doorvoeren. Hierover volgt nog een aparte mail met uitgebreidere informatie. Hieronder de belangrijkste vraag en antwoorden:

Van wie krijg ik training?
De trainingen vanuit Maximus Tennis zullen bij ATV worden verzorgd door Robin van der Mark en Jannick Lupescu (tip: google zijn naam even, hij heeft zelfs zijn eigen Wikipedia-pagina…). Robin zal de trainingen voor onze jeugd verzorgen en de hoofdtrainer en het gezicht zijn voor ATV.

Op de avonden dat Robin er niet is, of als er simpelweg behoefte is aan twee trainers, zal Jannick er ook zijn om onze senioren les te geven.

Wanneer starten de trainingen?
We hopen de trainingen in de eerste volle week van april te kunnen starten. Dit houdt dus in dat op maandag 5 april de eerste les gegeven zal worden door Maximus Tennis. Mocht dit streven nu echt te uitdagend blijken te zijn gezien de beperkte tijd die beschikbaar is om alles goed te regelen kunnen we eventueel een week later starten. Echter, we mikken dus op de week van 5 april.

Hoe schrijf ik mij in voor tennistraining?
Inschrijven kan via de site van Maximus Tennis (https://maximus.tennis/). Eenmaal op de hoofdpagina, klik je op “Tennislessen” en scrol je naar beneden totdat je het logo van ATV ziet:

Klik vervolgens op ons logo om in het winkelwagentje vervolgens uw keuze te selecteren. Alternatief is om deze link te gebruiken waarmee je direct in het ATV-winkelwagentje belandt.

Zelf heb ik gekozen voor “ATV Alblasserdam zomerles 2021 – Groep – 4p – 18x – 60m” voor 216 euro. Vervolgens kan je je naam en beschikbaarheid opgeven en wanneer alles correct is ingevuld, klik je op “Toevoegen”.

Boven in beeld zie je dat jouw keuze is toegevoegd aan uw winkelmandje. Net BOL.com…

Laatste stap is door te gaan naar betalen door op afrekenen te klikken:

Vul vervolgens je gegevens in, kies de betaalmethode (gespreid betalen kan ook!) en voeg eventueel nog een opmerking toe. Ik trainde normaliter bijvoorbeeld met Victor, Noortje, Bart en Lisette op maandagavond en heb dit hier aangegeven. Ik denk dat het slim is om in de opmerkingen te zetten met wie je nu training hebt en wanneer, dat maakt het indelen hopelijk makkelijker.

Als je hebt betaald is het gelukt. Bij gespreid betalen moet je links bij je gegevens de SEPA-machtiging invullen.

Hoe duur zijn de tennislessen in verhouding tot de vorige tennisschool?
In dit voorbeeld ga ik even uit van een groep van 4 personen, 1 uur les, op 1 baan. Bij Move-aHead betaalde je hiervoor 175 euro voor 13 lessen. Dit komt neer op 13,46 euro per persoon per lesuur. Maximus Tennis biedt series aan van 18 lessen, voor 216 euro. Dit komt neer op 12 euro per persoon per lesuur. Houdt er dus rekening mee dat de eindfactuur wel iets hoger zal zijn, maar dat je per les dus juist iets goedkoper uit bent.

Welke lessen worden ingehaald?
In principe worden alle lessen ingehaald die uitvallen door slecht weer. Maximus haalt alle lessen in, desnoods in overleg in het weekend.

Wanneer kunnen we gebruik maken van de Topspin tennishal in Zwijndrecht?
In de serie najaarslessen zullen tennislessen ook in de Topspin hal in Zwijndrecht gegeven worden om zo meer continuïteit te bieden aan onze lessende leden.

Worden er nog kennismakingslessen aangeboden?
Nee. Wanneer je eens wilt proeven aan het volgen van tennisles kan dit in overleg met de tennisschool. Afhankelijk van je niveau, zal de tennisschool je een paar keer aan laten sluiten bij een tennisles (dit is gratis). Daarna kun je voor jezelf beslissen of je “echte” lessen wilt gaan volgen.

Wat houdt het all-in abonnement voor de jeugd t/m 12 jaar in?
Het all-in abonnement is eigenlijk precies wat het zegt. Een abonnement waar alles in zit: lidmaatschap, tennislessen, competitie, toernooigelden, en eventueel nog een aantal verenigingsactiviteiten. Omdat dit een hele klus is om dit goed uit te rekenen moeten we jullie vragen nog heel even geduld te hebben over de specifieke invulling hiervan en de daadwerkelijke kosten. Zo zijn de lidmaatschappen voor dit jaar bijvoorbeeld al betaald. Dit gaan we dus verrekenen met het all-in tarief.

Onderzoek van de KNLTB heeft uitgewezen dat het invoeren van een all-in abonnement de jeugd beter motiveert en dat zij hierdoor gemiddeld genomen langer lid blijven van een vereniging. Uiteindelijk dus cruciaal voor ons om onze groeiambities te verwezenlijken. Echter, zoals aangegeven, nog even geduld. Meer info volgt snel voor de ouders van deze specifieke doelgroep.

Zoals ook aan het begin aangegeven, schroom niet om vragen te stellen. Daar worden we met z’n allen wijzer van.

Namens het bestuur,

Siebe Versendaal