Update ATV

10 mei 2020

Beste leden,

Even een update over de stand van zaken mbt wanneer we open mogen als tennis vereniging.

Er zijn op het moment zo veel regels en aanbevelingen van KNLTB, RIVM en de centrale overheid dat het lastig is door de bomen het bos te zien. We overleggen veel met de gemeente maar ook met alle andere verenigingen in het district Drechtsteden. Uiteindelijk komt het neer op het feit dat de lokale overheid, de gemeente, over de veiligheid gaat. Dit betekent dat de Burgemeester en Wethouders bepalen hoe we de regels interpreteren moeten.

Maandag 11 mei in de ochtend krijgen we als bestuur nieuwe richtlijnen van de gemeente. Deze zullen we nog dezelfde dag bestuderen en kijken of we hieraan kunnen voldoen. Je kunt je voorstellen dat als je naar de aanbevelingen op de KNLTB site kijkt, het naleven van de adviezen nog niet zo makkelijk is. De gemeente is echter zeer positief over onze inzet, dus we verwachten een set werkbare regels.

Wat in ieder geval doorgaat zijn de trainingen. Hier is een trainer bij, die getraind is in de protocollen en kan dus toezicht houden. Dit geldt voor alle leeftijds categorieën. Ook blijft van kracht dat kinderen tot 12 jaar vrij kunnen spelen onder begeleiding en kinderen tot 18 ofwel onder begeleiding ofwel na een goede uitleg hoe te gedragen en in ieder geval op 1,5 meter afstand.

Wat ook door gaat zijn de trainingen komende week op woensdag en vrijdag waarbij vanaf nu Marcel aanwezig is. Aan deze lessen / vrije uren mogen alle kinderen meedoen, ook met vriendjes en vriendinnetjes die geen lid zijn. Het werkt want de afgelopen dagen hebben we al een groepje nieuwe jeugdleden mogen inschrijven. Blijf allemaal helpen leden te werven. Alle actie tarieven blijven ook van kracht.

Morgen zullen we zo snel mogelijk met de gemeente een protocol afspreken. Dit betekent echter dat komende week pas gespeeld kan worden als deze protocollen duidelijk zijn. Anders riskeren we gewoon boetes. Komende weken zullen er ook overal desinfectie materialen liggen, we maken extra schoon etc. Er komt ook een paal met desinfectant bij de ingang zodat iedereen bij binnenkomst en weggaan zijn handen kan schoonmaken.

Nog heel even geduld. We zijn bijna open! We houden jullie zo goed mogelijk op de hoogte.

Groet,
Siebe en Victor