Update ATV

03 mei 2020

Een update vanuit het bestuur. Deze week hebben we overleg gehad met de gemeente en zijn er protocol posters in de club opgehangen. Duidelijk voor iedereen zichtbaar. Binnen en buiten is alles schoongemaakt. Uiteraard waren er nog een heleboel vragen van ouders maar ook voor ons. De gemeente is echter tevreden hoe de sport clubs op Sportpark Souburgh proberen zich voor te bereiden en om iets te doen voor alle kinderen. Een update met wat extra details tov de vorige mail;

* Voor de jeugd van 13 t/m 18 geldt dat deze zelf naar de baan mogen komen om te tennissen. De voorwaarde is dat de ouders duidelijk uitgelegd hebben hoe de kinderen zich moeten gedragen (handen wassen, 1/5 meter afstand houden maar ook netjes gedragen op de baan zoals de juiste schoenen dragen etc). Er was wat verwarring over het toezicht. Aangezien volwassenen van de overheid liever nog niet op het park komen, kunnen ze ook moeilijk toezicht houden. We laten dat nu aan de ouders over hier goed over na te denken. Dus ofwel gaat een ouder mee ofwel wordt goed uitgelegd wat de regels zijn en kunnen kinderen vanaf 13 zelfstandig komen.

* De lessen gaan starten vanaf 4 mei. De trainer bericht rechtstreeks aan de ouders. De WC is open, het clubhuis is dicht voor leden.

* We gaan wat organiseren voor alle jeugd. Op woensdag van 16.00 tot 18.00 en op vrijdag van 17.00 tot 19.00 kan er met vriendjes en vriendinnetjes die niet lid zijn gespeeld worden. Marcel, de trainer zal ook aanwezig zijn en ook zullen we namens het bestuur begeleiders leveren. Dit met het oog op de aanwezigheid van niet-leden en omdat er een grotere groep kan zijn. De tijden zijn iets anders geworden ivm einde vakantie. Iedereen is welkom!

* Omdat we langzaamaan open gaan zullen we desinfectie middel plaatsen bij de ingang van het park. Als iedereen bij binnenkomst en weggaan zijn handen ontsmet, voldoen we aan het protocol.

* We zijn nu in gesprek met de gemeente over wanneer we voor de volwassenen open kunnen. Hier is meer ruimte van de rijksoverheid / RIVM voor nodig. We realiseren ons dat tennis de ideale sport is om mee te starten.

* In aanloop naar de 1.5 meter economie hebben zich al nieuwe leden aangemeld. Let op, de aanbiedingen blijven geldig. Dus maak een kind lid voor EUR 50 en een volwassene speelt voor EUR 125 de rest van het seizoen. Een kind en volwassene samen voor elk EUR 50. Dus vraag vriendinnen en vrienden, buren en familie om lid te worden. Help de vereniging weer te groeien.

Er zullen ongetwijfeld nog vragen zijn en regels aangepast worden de komende dagen. Soms worden er ook enigszins wisselende protocollen geadviseerd. Je kunt het ons altijd even vragen maar het belangrijkst is dat iedereen goed zelf nadenkt wat verantwoord is. ATV zorgt voor begeleiding en protocollen en extra schoonmaak / ontsmetting etc. Doe gewoon voorzichtig lekker mee. Maar eerst alleen de kinderen.

Groeten,

Siebe en Victor